پادکست 8 آذر

84
0

بررسی بازدهی اوراق قرضه آمریکا

در این پادکست آنچه که در مارکت تا به امروز در طول هفته گذشته و مسیر پیش رو تا انتهای هفته را بررسی خواهیم کرد و از طرفی به دنبال شناسایی سنتیمنت حال حاضر هستیم .

از طریق تلگرام مجموعه در جریان آخرین تحلیل های نمادهای مهم معاملاتی بازار فارکس (جفت ارزها . کامودیتی ها . سهام ) کریپتو کارنسی و رویدادهای مهم روز اقتصادی باشید.
کانال تلگرامی مجموعه
https://t.me/forex_ariou

تعیین نرخ بهره نیوزلند در جلسه بانک مرکزی

مطابق انتظراات در این جلسه نرخ بهره در همان سطوح قبلی باقی ماند اما نکته مهم در این جلسه خروج اعضای بانک مرکزی از مسیری که تا به امروز به عنوان داویش ترین بانک مرکزی و حتی اولین بانک مرکزی که زودتر از بقیه دست به کاهش نرخ بهره میزند یاد میشد .

برخلاف انتظارات در این جلسه اعضا کاملا هاوکیش بودن و این موضوع باعث شد که دلار نیوزلند قویترین ارز امروز بازار باشد .

وضعیت داده های تورمی CPI استرالیا :

ادامه مارکت شاهد انتشار داده تورمی استرالیا بودیم و این داده باعث سوپرایز شد و نسبت به پیش بینی ها خیلی پایینتر منتشر شد و همین امر کافی بود تا دلار استرالیا را به ضعیف ترین امروز تبدیل کند .

فقط به علت کاهش تورم باعث نشد که دلار به ضعیف ترین ارز تبدیل شود بلکه به علت این بود که انتظارات از بانک مرکزی استرالیا کاهش پیدا کرد و اینکه آیا همچنان میتوانند هاوکیش باقی بمانند دچار ترید شدن .

داده تورمی استرالیا به عدد 4.9% کاهش پیدا کرد

بازدهی اوراق قرضه آمریکا

در ابتدای هفته حراج اوراق قرضه آمریکا دو ساله و پنچ ساله را داشتیم که باتوجه به اعداد کاهشی برای این حراج ها شاهد کاهش بازدهی اوراق قرضه بودیم و این موضوع باعث تضعیف دلار شد .

البته تضعیف دلار را صرفا به بازدهی اوراق نمیتوان نسبت داد بلکه دلایل دیگری نیز داشت که جلوتر بررسی خواهد شد .

قیمت دلار با بازدهی اوراق قرضه آمریکا ارتباط معناداری با یکدیگر دارند

توجه به این ارتباط برای تریدرهای که به تحلیل بین بازاری علاقمند هستند اهمیت دارد . برای درک این رابطه میتوانید آموزشهای منتشر شده در کانال را مشاهده کنید .

سخنرانی های داویش اعضای فدرال رزرو

طی دو روز گذشته سخنرانی های متعددی از اعضای فدرال رزرو و همچنین اعضای که حق رای داشتن منتشر شد که طی این سخنرانی ها شاهد تغییر موضوع از هاوکیش به داویش بودیم .

یکی از اعضای که بسیار مهم بود برای ما جناب والر بودن که همیشه به عنوان یکی از هاوکیش ترین اعضا از ایشان یاد میشد طی سخنرانی خودشان کاملا داویش ظاهر شدن و همچنین صحبت از کاهش نرخ بهره را به میان آوردن

تا قبل از این سخرنانی ها انتظارات برای شروع کاهش نرخ بهره در سه ماه دوم بود اما این موضوع در حال تغییر به ابتدای سه ماه دوم و حتی انتهای سه ماه اول در حال کاهش هست .

البته در انتهای هفته سخنرانی جناب پاول را داریم که برای شفاف تر شدن این موضوع بیشتر توجهات را به سمت خود جلب خواهد کرد چرا ممکن هست با صحبت های هاوکیش خود کمی مسیر را عوض کنند هرچند شاید مارکت خیلی این موضوع را قبول نداشته باشد اما برای تاثیرات کوتاه مدت بسیار مهم خواهد بود .

در انتهای پایان چرخه های و پیوت انجام دادن ها بانک مرکزی همیشه شاهد این سبک صحبت ها ودوگانگی بین اعضا خواهیم بود .

تاثیرات نفت در مارکت

باتوجه به تضعیف نفت و روند نزولی که در پیش گرفته مسیر نگرانی های اعضای بانک مرکزی ها دیگر کشورها را تا حدودی راحت کرد چرا که این کاهش قیمت نفت باعث میشود تا حدودی تورم نیز کنترل شده تر باشد.

باتوجه به مسیر پیش رو نفت انتظار هست که این مسیر همچنان پابرجا بماند و شاید نفت را در اعداد پایینتر مشاهده کنیم که این موضوع باعث میشود که یکی از نگرانی بانک مرکزی ها همیشه چسبندگی تورم هست بر طرف شود .

بررسی وضعیت بازار سهام

در ادامه هفته داده مدیران خرید ISM PMI را داریم که باتوجه به ریزش سهام که به شکل تکنیکالی بررسی کردیم طی دو روز گذشته انتشار این داده میتواند به ادامه مسیر پیش رو بازار سهام کمک کند چراکه در صورت منتشر شدن بالاتر از انتظارات باعث تقویت مجدد بازار سهام خواهد .

البته در صورت پایینتر از انتظارات منتشر شدن داده PMI این موضوع باعث ریزش سهام خواهد شد و شاید باعث از بین رفت خوش بینی به سهام بشود که شاهد ریزش عمیق تر باشیم .

CPI ناحیه یورو و آلمان

برای امروز داده تورمی CPI آلمان را داریم و برای فردا نیز داده تورمی ناحیه یورو .

باتوجه به پیش بینی ها کاهش تورم در آلمان به عنوان مهمترین کشور ناحیه یورو و همچنین تورم خود ناحیه یورو محتمل به نظر میرسد .

در صورتی که این اتفاق رخ بدهد و شاهد کاهش تورم در این منظقه باشیم میتواند EUR را تحت فشار قرار بدهد و باعث تضعیف آن شود .

باتوجه به اینکه امروز شاهد دلار نیوزلند تقویت شده بودیم و احتمال تضعیف یورو را داریم یکی از تریدهای که میتوان انتظار داشت ریزش جفت ارز EURNZD خواهد بود .

آموزش های بازار فارکس را میتوانید از قسمت دانشکده فارکس آریو دنبال کنید

 علاوه بر تحلیل های بالا برای دریافت سیگنال های رایگان میتوانید از کانال تلگرامی مجموعه استفاده کنید

 اگر فعالیت های این مجموعه برا شما مفید بوده با سابسکرایپ کردن یوتیوب مجموعه از ما حمایت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *