پادکست 22 آذر FOMC

101
0

بررسی جلسه تعیین نرخ بهره و FOMC

در این پادکست آنچه در مارکت تا به امروز در طول هفته گذشته و مسیر پیش رو تا انتهای هفته را بررسی خواهیم کرد (FOMC) و از طرفی به دنبال شناسایی سنتیمنت حال حاضر هستیم .

از طریق تلگرام مجموعه در جریان آخرین تحلیل های نمادهای مهم معاملاتی بازار فارکس (جفت ارزها . کامودیتی ها . سهام ) کریپتو کارنسی و رویدادهای مهم روز اقتصادی باشید.
کانال تلگرامی مجموعه
https://t.me/forex_ariou

وضعیت بریتانیا

داده های که این هفته برای بریتانیا منتشر به ضرر قیمت پوند بود . داده های تولیدات ناخالص داخلی در بخش ماهیانه %0.3- و در بخش ماهیانه %0.3 بود تولیدات صنعتی نیز در بعد ماهیانه به %0.7- و سالیانه %6.6- کاهش پیدا کرد که همگی به ضرر پوند بود .

داده های بخش اشتغال بهتر منتشر شد ( البته از نظر بانک مرکزی بریتانیا ) که شاهد کاهش نرخ بیکاری به 4.2% و کاهش میانگین درآمدهای ساعتی بودیم که به نفع کنترل تورم بوده ولی باعث تضعیف ارز پوند شد .

برای روز پنج شنبه جلسه بانک مرکزی و تعیین نرخ بهره را داریم که انتظار نداریم تغییری در نرخ بهره داده شود به همین منظور بیشترین نگاه ها به سمت صحبت های جلسه خواهد بود .

مارکت در حال حاضر وضعیت پوند را داویش در نظر دارد ولی این موضوع را باید بودنیم با توجه به وضعیت تورمی که دارد شاید این مدل داویش بودن خیلی بیشتر از انتظارات هست پس اگر به هر دلیلی شاهد صحبت های باشیم که خلاف این موضوع را نشان بدهد میتواند باعث تقویت پوند شود .

وضعیت ناحیه یورو

وضعیت یورو با بریتانیا خیلی تفاوت خاصی ندارن از نظر کلی اما مهمترین شرایط که اروپارو از بریتانیا جدا میکنه شرایط تورمی هست که کاملا وضعیت خوبی داره و به همین خاطر احتمالا اولین کشوری باشه که دست به Cut Rate خواهد زد .

برای ناحیه یورو نیز در روز 5 شنبه جلسه بانک مرکزی و تعیین نرخ بهره را داریم که انتظار نداریم تغییر در نرخ بهره برای این جلسه رخ بدهد و از طرفی نگاه به این سمت خواهد بود که چه زمانی این کاهش را خواهیم دید .

وضعیت EUR نسبت به GBP در روز 5 شنبه میتواند بیشتر تضعیف شود .

بررسی FOMC . دات پلات و پروژکشن

برای جلسه امشب سه موضوع بسیار مهم وجود دارد که باید ببینیم در 2 مورد دات پلات و پروکشن چه تغیراتی نسبت به سری قبلی داریم .

دات پلات DOT PLOT

در مورد دات پلات بین یک الی دو کاهش نرخ بهره را پیش بینی کردن اما مارکت در حال حاضر نزدیک به 5 واحد کاهش نرخ بهره را مدنظر دارد حال اگر در این جلسه دات پلات نیز به این عدد ( 5 کاهش نرخ بهره ) و یا بیشتر اشاره کند نشان از دات پلات داویش دارد که به تضعیف دلار کمک خواهد کرد اما در صورتی که کمتر از 5 کاهش نرخ بهره را اشاره کند باعث تقویت دلار خواهد شد .

2023 12 13 19 55 40 تحلیل روزانه فارکس با آریو راد
دات پلات

پروژکشن Projections

در مورد انتظارات پروژکشن نیز وضعیت به همین شکل هست و باید دادههای امشب را با سری قبلی مقایسه کرد و دید که انتظارات برای سال آینده ( 2024 ) نسبت به داده های سری قبل چه تغییری کرده .

2023 12 13 19 55 22 تحلیل روزانه فارکس با آریو راد
پروژکشن

FOMC / سخنرانی پاول

برای این جلسه نیز انتظاری برای تغییر نرخ بهره نداریم . صحبت های جناب پاول باتوجه به داده های CPI و NFP منتشر شده میتواند کاملا تهاجمی باشد که این موضوع برای ما اهمیت دارد و در صورت این اتفاق شاهد قدرت گرفتن دلار خواهیم بود .

نکته مهم در صحبت های جناب پاول در این مورد هست که این هاوکیش بودن چقدر از نظر مارکت قابل پذیرش باشد . ممکن در ابتدای امر شاهد تقویت دلار به واسطه صحبت ها باشیم و اما مارکت در ادامه و بعداز هضم کردن داده های دات پلات و پروژکشن نتواند قبول کند و شاهد تضعیف دلار باشیم طی ساعات و روزهای آینده .

احتمال شاهد میکس بودن داده ها و جلسه را هم داریم به همین منظور پیش بینی و ترید کردن در زمان FOMC و سخنرانی جناب پاول بسیار پر ریسک هست به هیمن خاطر ترجیحا تریدهای خود را ریسک فری و یا مدیریت کنید و در این بازه زمانی تریدی نداشته باشید .

آموزش های بازار فارکس را میتوانید از قسمت دانشکده فارکس آریو دنبال کنید

 علاوه بر تحلیل های بالا برای دریافت سیگنال های رایگان میتوانید از کانال تلگرامی مجموعه استفاده کنید

 اگر فعالیت های این مجموعه برا شما مفید بوده با سابسکرایپ کردن یوتیوب مجموعه از ما حمایت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *